Przerzutki rowerowe tylne
( ilość produktów: 74 )Tylna przerzutka to mózg i serce całego napędu. To ona, milimetr po milimetrze, precyzyjnie prowadzi łańcuch po zębatkach kasety, zamieniając siłę Twoich nóg na prędkość. Od jej sprawności, precyzji i dopasowania do reszty komponentów zależy, czy jazda będzie czystą przyjemnością, czy frustrującą walką ze sprzętem. Jednak świat przerzutek to dziś gąszcz technologii i standardów: sprzęgło, długość wózka, pojemność, kompatybilność... Jak się w tym odnaleźć?
Nie martw się jesteś we właściwym miejscu. Jako wyspecjalizowany sklep z częściami rowerowymi, nie tylko sprzedajemy komponenty, ale przede wszystkim pomagamy je zrozumieć. Ten przewodnik to kompletna baza wiedzy, która rozwieje Twoje wątpliwości i pozwoli Ci świadomie wybrać idealne tylne przerzutki do roweru – niezależnie od tego, czy modernizujesz rower MTB, składasz szosę marzeń, czy serwisujesz miejski jednoślad.

ZESTAW UPRGADE KIT Shimano Di2 XT M8200/M8250 przerzutka ładowarka bateria manetka obejma

ZESTAW UPRGADE KIT Shimano Di2 XT M8200/M8250 przerzutka ładowarka bateria manetka I-SPEC

Okulary Shimano CE-TSPK2 TWINSPARK Ridescape Hc czerwone / oprawki granatowe

Przerzutka Tył Shimano Deore 11rz SGS RD-M5100 Przód x1 OEM

Przerzutka tył SHIMANO GRX RD-RX825 Di2 11rz czarna 2x12rz

Przerzutka Tył Shimano 12rz Di2 RD-R9250 Dura Ace

Okulary Shimano Aerolite Ridescape Hc czerwone / niebieskie

Okulary Shimano CE-TCNM1 TECHNIUM Black Matt / Road Ridescape

Okulary Shimano S-Phyre Ridescape EX Sunny / RS Cloudy czarne

Przełącznik zdalny systemu Shimano STEPS EW-SW100 do rowerów E-BIKE

Przerzutka Tył Shimano XT 12rz GS RD-M8100 Przód x1 krótki wózek

Przerzutka tył SHIMANO GRX RD-RX817 Di2 11rz czarna 1x11

Shimano Okulary CE-TCNL2 TECHNIUM L Photochromic UV400 szare / oprawki czarny mat

Przerzutka Shimano Tył 2x10rz RD-RX400 36T Max GRX gravel

Przerzutka tył Shimano GRX 1x11rz RD-RX812 42T Max

Przerzutka Tył Shimano SIAINT 10rz Czarna SS RD-M820F DH 11-23/28T Shadow+

Nadajnik Bezprzewodowy SHIMANO Di2 D-Fly Ant+ Bluetooth E-Tube EW-WU111

Przerzutka Tył Shimano XT 10rz Czarna SGS RD-M786 Shadow+

Przerzutka Tył Shimano XTR RD-M9100 11/12rz SGS

Przerzutka tylna Shimano CUES RD-U6000 GS-Type 10/11-speed

Przerzutka SHIMANO DEORE XT Di2 12rz GS RD-M8250 krótki wózek

Przerzutka tylna SHIMANO Tourney RD-TY21 6s HAK SS srebrna

Przerzutka tylna SHIMANO TY-300 ARDTY300D na śrubę 6/7 OEM
Anatomia przerzutki tylnej – Co musisz wiedzieć?
Każda przerzutka tylna, niezależnie od ceny i przeznaczenia, składa się z korpusu mocowanego do ramy (do haka przerzutki) oraz wózka z dwoma kółeczkami (prowadzącym i napinającym), który odpowiada za napinanie łańcucha i jego prowadzenie po kasecie. Jednak diabeł tkwi w szczegółach, które decydują o wszystkim. Te szczegóły to klucz do zrozumienia kompatybilności.
Kluczowe zasady kompatybilności
Dobór tylnej przerzutki to proces eliminacji. Aby uniknąć kosztownej pomyłki, musisz sprawdzić cztery kluczowe parametry, które muszą być zgodne z resztą Twojego napędu.
1. Liczba biegów
To absolutna podstawa. Przerzutka musi być przeznaczona do dokładnie takiej liczby biegów, jaką obsługuje Twoja manetka i jaką ma Twoja kaseta. Każda przerzutka ma inny skok i ciąg linki. Oznacza to, że przerzutka tylna 9-rzędowa nie będzie poprawnie współpracować z 10-rzędową kasetą. W naszej ofercie znajdziesz modele do każdego systemu:
- Przerzutki 6/7/8-rzędowe: Niezawodne i trwałe rozwiązania jak Shimano Tourney (RD-TY300) czy Acera (RD-M3020). Idealne do rowerów miejskich, rekreacyjnych i starszych modeli, gdzie liczy się prostota i niska cena.
- Przerzutki 9/10/11-rzędowe: Popularny standard w rowerach z segmentu rekreacyjnego i sportowego MTB, gravel i szosa. Oferuje świetny kompromis między ceną a zakresem przełożeń.
- Przerzutki 12-rzędowe: Najnowszy standard w rowerach z wyższej półki (np. Deore, SLX, XT, XTR), oferujący gigantyczny zakres przełożeń w napędach 1x.
2. Długość wózka (SS, GS, SGS) – Jaką wybrać?
Wózek przerzutki (element z kółeczkami) występuje w trzech długościach, a jego wybór zależy od konfiguracji Twojego napędu:
- Krótki wózek (SS): Stosowany głównie w rowerach szosowych (np. Shimano 105 RD-R7000-SS) z napędem 2x i kasetami o małej rozpiętości (np. 11-28T).
- Średni wózek (GS): Najbardziej uniwersalny. Idealny do napędów 1x w MTB i gravelu (np. XT RD-M8100-GS) lub napędów 2x z kasetami o większej rozpiętości (np. Ultegra RD-R8000-GS).
- Długi wózek (SGS): Konieczny w napędach 3x (z trzema tarczami z przodu) oraz w napędach 1x/2x z kasetami o bardzo dużej rozpiętości (np. Deore RD-M6100-SGS do kasety 10-51T).
3. Pojemność przerzutki – Matematyka dla wtajemniczonych
To parametr, który określa, jak dużą różnicę w liczbie zębów koronek napędu jest w stanie obsłużyć przerzutka. Oblicza się ją ze wzoru: (różnica zębów korby) + (różnica zębów kasety). Jeśli pojemność Twojego napędu przekroczy pojemność przerzutki, łańcuch będzie zbyt luźny na skrajnych przełożeniach. Zawsze sprawdzaj ten parametr w specyfikacji producenta!
Shimano CUES i technologia Linkglide
Masz rower z napędem 9, 10 lub 11-rzędowym i stajesz przed wymianą komponentów? Shimano zrewolucjonizowało ten segment, wprowadzając system CUES (Creating Unique Experiences). To nowa, zunifikowana platforma komponentów (np. RD-U4000, RD-U6000), która zastępuje dotychczasowe grupy Alivio, Acera i Deore. Jej największa zaleta to wzajemna kompatybilność. Oznacza to, że możesz swobodnie mieszać komponenty CUES o różnej liczbie biegów. Technologia Linkglide, na której bazuje CUES, oferuje trzykrotnie większą wytrzymałość i płynniejszą zmianę biegów pod obciążeniem, co jest idealne dla e-bike'ów i rowerów do codziennej, intensywnej eksploatacji.
Technologie, które zmieniają grę: Sprzęgło i napęd Di2
- Sprzęgło (Shadow RD+): Jeśli jeździsz w terenie (MTB, gravel), przerzutka tylna ze sprzęgłem (obecna we wszystkich grupach od Deore wzwyż, a także w gravelowej serii GRX) to absolutny mus. To mechanizm cierny, który stabilizuje wózek, zapobiegając obijaniu łańcucha o ramę i jego spadaniu.
- System elektroniczny Di2: Szczyt precyzji. Przerzutki elektroniczne (dostępne w grupach XTR, XT, Dura-Ace, Ultegra, 105 i GRX) oferują błyskawiczną i zawsze idealną zmianę biegu za naciśnięciem przycisku, niezależnie od warunków.
Jaka przerzutka tylna dla Ciebie?
W Bikefast znajdziesz każdą grupę napędową Shimano. Oto nasze rekomendacje:
- Do MTB i Off-roadu: Od wyczynowych XTR (M9100/M9250) i niezawodnych Deore XT (M8100/M8150 Di2), przez bestsellerowe SLX i Deore, aż po rekreacyjne Alivio. Dla fanów grawitacji mamy specjalistyczną przerzutkę SAINT (RD-M820F).
- Do szosy: Pełen przekrój – od grup dla początkujących (Claris RD-R2000, Sora RD-R3000), przez amatorski standard (Tiagra RD-4700, 105 RD-R7000), aż po profesjonalne, elektroniczne napędy Ultegra Di2 (RD-R8150) i Dura-Ace Di2 (RD-R9250).
- Do gravela: Tylko dedykowana grupa GRX. Oferujemy wszystkie jej warianty: 10-rzędowe (RX400), 11-rzędowe (mechaniczne RX810/812 i elektroniczne Di2 RX815/817) oraz najnowsze 12-rzędowe (RX820/RX822 i Di2 RX825).
- Do roweru trekkingowego i miejskiego: Tu króluje nowa, wytrzymała platforma Shimano CUES. Dla koneserów długich wypraw mamy legendarną grupę XT Trekking (RD-T8000), a do podstawowych zastosowań niezawodne Shimano Tourney.
Kompletny, dobrze dobrany napęd to podstawa. Dlatego oprócz przerzutek tylnych, sprawdź naszą ofertę na przednie przerzutki oraz idealnie dopasowane kasety rowerowe. Pamiętaj, że pełną kontrolę nad rowerem zapewnią Ci nie tylko precyzyjne przerzutki rowerowe, ale także niezawodne hamulce do roweru i wygodne owijki na kierownicę.